Ο πόλεμος στη Λιβύη ήταν ο πρώτος που κάλυψε με τον φακό του ο Άρης Μεσσήνης, αν και είναι μάχιμος φωτορεπόρτερ από το 1997. Και τα φωτογραφικά κάδρα του έκαναν τον γύρο του κόσμου (όπως εκείνη η φωτογραφία που εν ώρα μάχης στην πόλη της Σύρτης, ένας αντικαθεστωτικός παίζει κιθάρα για να εμψυχώσει τους συμπολεμιστές του!).
Τώρα, ο 34χρονος φωτογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου απέσπασε βραβείο στην άλλη άκρη της Γης, πάλι για το φωτορεπορτάζ του στη Λιβύη και ειδικότερα από τις μάχες στη Σύρτη. Σε διεθνή διαγωνισμό της Ιαπωνίας για φωτορεπόρτερ - στον οποίο φέτος κυριάρχησε ως θέμα η τραγωδία στη Φουκουσίμα - ο έλληνας φωτογράφος κέρδισε ειδικό βραβείο (το άλλο απονεμήθηκε στον θανόντα στη Συρία γάλλο φωτογράφο Ρεμί Οσλίκ).
Ο Αρης Μεσσήνης καταθέτει στα «ΝΕΑ» τη δίμηνη εμπειρία του από τη μάχη στη Σύρτη (γενέτειρα του Καντάφι) που έκρινε και την έκβαση των εχθροπραξιών. «Ο πόλεμος είχε μεταφερθεί μέσα στην πόλη, σε σχέση με την έναρξή του όταν το μέτωπο ήταν ακόμη στην έρημο. Για τις ημέρες που έζησα εκεί μπορώ να μιλάω μέρες ή και να μην καταφέρω να αρθρώσω λέξη. Φανταστείτε πως δεν είχες να κάνεις με στρατό από τη μεριά των αντικαθεστωτικών αλλά με ανεκπαίδευτους ανθρώπους με όπλα».
Οι κίνδυνοι ήταν πολλοί και «κάθε ημέρα ήταν διαφορετική με πολλές σφαίρες δίπλα μας, διαμελισμένα πτώματα και πρόσφυγες που εγκατέλειπαν τα σπίτια τους», σημειώνει ο φωτορεπόρτερ, που εργάζεται από το 2003 στο Γαλλικό Πρακτορείο και τώρα συγκεντρώνει υλικό από τις ημέρες της κρίσης στην Ελλάδα. «Εχουν ενταθεί φαινόμενα επαιτείας και αστέγων στην Αθήνα, αλλά δεν πρέπει ως φωτορεπόρτερ να χάνουμε το μέτρο. Η δουλειά μας είναι να φωτογραφίζουμε και τα συμπεράσματα ανήκουν στον κόσμο», καταλήγει. «Αυτή είναι εξάλλου η μαγεία της φωτογραφίας».
Δ.Ν.Μ.
No comments:
Post a Comment