Καινοτομεί, δημιουργεί και εξάγει, ενώ συνιστά σημείο αναφοράς για τον μητρικό της όμιλο, βιομηχανοποιώντας και παράγοντας το 70% των ξυριστικών BIC που κυκλοφορούν παγκοσμίως: Ο λόγος για την BIC Βιολέξ, την ελληνική, κατάδική μας BIC, που σχεδόν έξι δεκαετίες μετά την ίδρυσή της από την οικογένεια Πολίτη, δικαίως μπορεί να υπερηφανεύεται πως αποτελεί την επιτομή - αν όχι τον απόλυτο ορισμό - του «Made in Greece».
Του «Made in Greece» όμως, που όταν βγαίνει εκτός συνόρων όχι απλώς πετυχαίνει - έχοντας ξορκίσει προηγουμένως κάθε ίχνος «εσωτερικής» μιζέριας και ηττοπάθειας - αλλά στην ουσία «καταπίνει» αγορές κολοσσούς. Σαν την Αμερική, για παράδειγμα, μία από τις 150 και πλέον χώρες στις οποίες εξάγονται τα προϊόντα της εταιρείας.
Το νούμερό τους; Ασύλληπτο. Σχεδόν 4 δισεκατομμύρια από δαύτα ετησίως ή 11 εκατομμύρια ξυραφάκια την ημέρα, αλλά και τρία δισεκατομμύρια λεπίδες τον χρόνο, που αν τις ενώσεις έχεις 400 χιλιόμετρα το 24ωρο ή 120 χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως ή τρεις φορές τον περίγυρο της Γης.
«ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΞΥΡΑΦΑΚΙΑ»
«Στις τέσσερις παραγωγικές μονάδες μας στην Ανοιξη Αττικής παράγονται καθημερινά 11 εκατομμύρια ξυραφάκια. Μία Ελλάδα την ημέρα, όπως λέμε μεταξύ μας, που βγαίνει μέσα από μηχανές που χτίζονται εδώ, δηλαδή σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την πιο δυναμική και καινοτόμο ομάδα μηχανικών που μπορεί να συναντήσει κανείς. Εχουμε το πιο σύγχρονο μηχανουργείο και είμαστε πολύ υπερήφανοι γι' αυτό», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της BIC Βιολέξ και παγκόσμιος διευθυντής ξυριστικών λεπίδων της BΙC, κ. Δημήτρης Πισιμίσης.
Ερευνα και ανάπτυξη, λοιπόν, αλλά και καινοτομία. Πώς άλλωστε να δημιουργήσεις και να κερδίσεις αγορές τεραστίων απαιτήσεων, όταν η βάση εκκίνησης για την ανάπτυξη της λεπίδας ξεκινά από το γεγονός ότι η αιχμή μίας λεπίδας είναι 2.000 φορές μικρότερη από μία ανθρώπινη τρίχα;
«Για πάνω από 50 χρόνια, η εταιρεία διατηρεί την πολιτική να επενδύει ένα σημαντικό ποσοστό των κερδών της στην έρευνα, ανάπτυξη και σχεδίαση προηγμένων μηχανών παραγωγής ξυριστικών λεπίδων, με 85 άτομα του προσωπικού της BIC να απασχολούνται αμιγώς στην έρευνα ανάπτυξης προϊόντων, μηχανών και μεθόδων παραγωγής. Πρέπει να σας πω ότι οι ξυριστικές λεπίδες συνιστούν αποκλειστικά και μόνον προϊόν υψηλής τεχνολογίας, καθώς απαιτούνται πάνω από 10 παραγωγικά βήματα από την σκλήρυνση της χαλυβδοταινίας και το τρόχισμα, μέχρι τις επικαλύψεις με χρώμιο και πολυτετραφλουροεθυλένιο (PTFE), που έχουν εισάγει την τεχνολογία της λεπίδας στον κόσμο της νανοτεχνολογίας», εξηγεί ο κ. Πισιμίσης.
Σε απλούς αριθμούς, αυτό σημαίνει επενδύσεις άνω των 25 εκατ. ευρώ σε R&D και νέες τεχνολογίες ετησίως τα τελευταία χρόνια, ενώ εν μέσω κρίσης το ποσό αυτό θ' αυξηθεί περαιτέρω το 2012.
«Για το 2012 οι συνολικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη και νέα προϊόντα θα ξεπεράσουν τα 35 εκατομμύρια ευρώ», παρεμβαίνει ο Group Shaver R&D Product & Industrialization Director της εταιρείας, κ. Σπύρος Γρατσίας.
ΠΑΤΕΝΤΕΣ
«Μόνο τα τελευταία οκτώ χρόνια φέραμε περισσότερες από 40 πατέντες στην παγκόσμια αγορά. Μίνιμουμ, πέντε πατέντες τον χρόνο. Για να γίνουν βεβαίως όλα αυτά, χρειάζεσαι κεφάλαια, αλλά και την απόλυτη στήριξη του μητρικού ομίλου. Εξάγουμε πάνω από το 90% της συνολικής παραγωγής σε πάνω από 150 χώρες του κόσμου, σε αρκετές από τις οποίες είμαστε ηγέτες της αγοράς. Βλέποντας το σήμα Made in Greece σε τόσες πολλές χώρες του κόσμου και κατέχοντας τη δεύτερη θέση στα ξυριστικά μίας χρήσεως στην Ευρώπη και Αμερική, αυτό μας κάνει πραγματικά υπερήφανους.
«Παρά την έντονη οικονομική κρίση, οι πωλήσεις μας παγκοσμίως ανεβαίνουν. Το 2011 - και σε συνολικές πωλήσεις ύψους 147 εκατ. ευρώ - οι εξαγωγές μας ανήλθαν στα 127 εκατ. ευρώ έναντι 107 εκατ. ευρώ το 2010 (+20%), συνιστώντας το 1% των εμπορικών εξαγωγών της χώρας. Για παράδειγμα, το γυναικείο ξυριστικό τριών λεπίδων Soleil και το ανδρικό ξυριστικό τεσσάρων λεπίδων Flex 4 είναι τα νούμερο ένα σε πωλήσεις στο είδος τους ξυριστικά προϊόντα στην πρώτη αγορά του κόσμου, την Αμερική. Προϊόντα που σχεδιάστηκαν και παράχθηκαν από Ελληνες. Και είμαστε υπερήφανοι να αποτελούμε ένα από αυτά τα μοναδικά ελληνικά προϊόντα που έχουν κατακτήσει την παγκόσμια αγορά», τονίζει ο κ. Γρατσίας.
Η γέννηση ενός γίγαντα
Η Βιολέξ ξεκινά το 1952 ως μία μικρή, οικογενειακή επιχείρηση της οικογένειας Πολίτη, παράγοντας ξυριστικές λεπίδες δύο αιχμών. Με την ξυριστική λεπίδα δύο αιχμών Astor, γρήγορα καθιερώνεται στην αγορά για την υψηλή ποιότητα των λεπίδων της και τις ανταγωνιστικές τιμές. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 η Astor έχει ήδη ξεπεράσει κορυφαίες διεθνείς εταιρείες και είναι η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα.
Το 1973, ο Σουηδός μηχανικός της Βιολέξ, Κένεθ Γκίλεστρομ, σχεδιάζει στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό μίας χρήσεως στον κόσμο, μία εφεύρεση που θ' αλλάξει τις ανθρώπινες συνήθειες ξυρίσματος εκατομμυρίων ανδρών και γυναικών παγκοσμίως, καθώς και την ιστορία του ξυρίσματος.
Ταυτοχρόνως, ο Αναστάσιος Πολίτης συνενώνει τις δυνάμεις της Βιολέξ με τον γαλλικό όμιλο BIC, που από τη μεριά του έχει κάνει μία αντίστοιχη επανάσταση με τον στυλό μίας χρήσεως BIC. Οι Ελληνες βάζουν την υψηλή τεχνογνωσία τους στην παραγωγή ξυριστικών λεπίδων και οι Γάλλοι, τη διεθνή ισχύ τους στην παγκόσμια αγορά.
Η Βιολέξ, παραμένοντας ελληνική εταιρεία μετονομάζεται σε BIC Violex και τo 1974 πλέον παράγει και κυκλοφορεί μόνο στην ελληνική αγορά το πρωτοποριακό ξυριστικό μίας χρήσεως. Το 1975 αυτή η «απλή» ελληνική ιδέα, μίας πλήρους ξυριστικής μηχανής στην τιμή της ξυριστικής λεπίδας, κυκλοφορεί διεθνώς και αλλάζει το ξύρισμα για πάντα, κατακτώντας την παγκόσμια αγορά.
Η Βιολέξ κατασκευάζει εργοστάσια παραγωγής ξυριστικών λεπίδων στη Γαλλία το 1976 και στη Βραζιλία το 1979 και εργοστάσιο ξυριστικών στην Αμερική, τα οποία λειτουργούν ακόμη και σήμερα. Οσο για τις μηχανές υψηλής τεχνολογίας που επανδρώνουν αυτά τα εργοστάσια και αυτές φτιάχνονται στην Ελλάδα από Ελληνες μηχανικούς.
Δώδεκα χρόνια μετά, το δημιούργημα του Αναστάσιου Πολίτη αποτελεί το παγκόσμιο κέντρο ξυριστικών του ομίλου BIC, έχοντας 1.150 εργαζομένους και έδρα την Ανοιξη Αττικής, όπου σε έκταση 180 στρεμμάτων περικλείονται τρία τμήματα έρευνας και ανάπτυξης (85 άτομα) και τέσσερις παραγωγικές βιομηχανικές μονάδες ξυριστικών λεπίδων και ξυριστικών, που εξάγονται σε όλον τον κόσμο.
Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ
Του «Made in Greece» όμως, που όταν βγαίνει εκτός συνόρων όχι απλώς πετυχαίνει - έχοντας ξορκίσει προηγουμένως κάθε ίχνος «εσωτερικής» μιζέριας και ηττοπάθειας - αλλά στην ουσία «καταπίνει» αγορές κολοσσούς. Σαν την Αμερική, για παράδειγμα, μία από τις 150 και πλέον χώρες στις οποίες εξάγονται τα προϊόντα της εταιρείας.
Το νούμερό τους; Ασύλληπτο. Σχεδόν 4 δισεκατομμύρια από δαύτα ετησίως ή 11 εκατομμύρια ξυραφάκια την ημέρα, αλλά και τρία δισεκατομμύρια λεπίδες τον χρόνο, που αν τις ενώσεις έχεις 400 χιλιόμετρα το 24ωρο ή 120 χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως ή τρεις φορές τον περίγυρο της Γης.
«ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΞΥΡΑΦΑΚΙΑ»
«Στις τέσσερις παραγωγικές μονάδες μας στην Ανοιξη Αττικής παράγονται καθημερινά 11 εκατομμύρια ξυραφάκια. Μία Ελλάδα την ημέρα, όπως λέμε μεταξύ μας, που βγαίνει μέσα από μηχανές που χτίζονται εδώ, δηλαδή σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την πιο δυναμική και καινοτόμο ομάδα μηχανικών που μπορεί να συναντήσει κανείς. Εχουμε το πιο σύγχρονο μηχανουργείο και είμαστε πολύ υπερήφανοι γι' αυτό», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της BIC Βιολέξ και παγκόσμιος διευθυντής ξυριστικών λεπίδων της BΙC, κ. Δημήτρης Πισιμίσης.
Ερευνα και ανάπτυξη, λοιπόν, αλλά και καινοτομία. Πώς άλλωστε να δημιουργήσεις και να κερδίσεις αγορές τεραστίων απαιτήσεων, όταν η βάση εκκίνησης για την ανάπτυξη της λεπίδας ξεκινά από το γεγονός ότι η αιχμή μίας λεπίδας είναι 2.000 φορές μικρότερη από μία ανθρώπινη τρίχα;
«Για πάνω από 50 χρόνια, η εταιρεία διατηρεί την πολιτική να επενδύει ένα σημαντικό ποσοστό των κερδών της στην έρευνα, ανάπτυξη και σχεδίαση προηγμένων μηχανών παραγωγής ξυριστικών λεπίδων, με 85 άτομα του προσωπικού της BIC να απασχολούνται αμιγώς στην έρευνα ανάπτυξης προϊόντων, μηχανών και μεθόδων παραγωγής. Πρέπει να σας πω ότι οι ξυριστικές λεπίδες συνιστούν αποκλειστικά και μόνον προϊόν υψηλής τεχνολογίας, καθώς απαιτούνται πάνω από 10 παραγωγικά βήματα από την σκλήρυνση της χαλυβδοταινίας και το τρόχισμα, μέχρι τις επικαλύψεις με χρώμιο και πολυτετραφλουροεθυλένιο (PTFE), που έχουν εισάγει την τεχνολογία της λεπίδας στον κόσμο της νανοτεχνολογίας», εξηγεί ο κ. Πισιμίσης.
Σε απλούς αριθμούς, αυτό σημαίνει επενδύσεις άνω των 25 εκατ. ευρώ σε R&D και νέες τεχνολογίες ετησίως τα τελευταία χρόνια, ενώ εν μέσω κρίσης το ποσό αυτό θ' αυξηθεί περαιτέρω το 2012.
«Για το 2012 οι συνολικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη και νέα προϊόντα θα ξεπεράσουν τα 35 εκατομμύρια ευρώ», παρεμβαίνει ο Group Shaver R&D Product & Industrialization Director της εταιρείας, κ. Σπύρος Γρατσίας.
ΠΑΤΕΝΤΕΣ
«Μόνο τα τελευταία οκτώ χρόνια φέραμε περισσότερες από 40 πατέντες στην παγκόσμια αγορά. Μίνιμουμ, πέντε πατέντες τον χρόνο. Για να γίνουν βεβαίως όλα αυτά, χρειάζεσαι κεφάλαια, αλλά και την απόλυτη στήριξη του μητρικού ομίλου. Εξάγουμε πάνω από το 90% της συνολικής παραγωγής σε πάνω από 150 χώρες του κόσμου, σε αρκετές από τις οποίες είμαστε ηγέτες της αγοράς. Βλέποντας το σήμα Made in Greece σε τόσες πολλές χώρες του κόσμου και κατέχοντας τη δεύτερη θέση στα ξυριστικά μίας χρήσεως στην Ευρώπη και Αμερική, αυτό μας κάνει πραγματικά υπερήφανους.
«Παρά την έντονη οικονομική κρίση, οι πωλήσεις μας παγκοσμίως ανεβαίνουν. Το 2011 - και σε συνολικές πωλήσεις ύψους 147 εκατ. ευρώ - οι εξαγωγές μας ανήλθαν στα 127 εκατ. ευρώ έναντι 107 εκατ. ευρώ το 2010 (+20%), συνιστώντας το 1% των εμπορικών εξαγωγών της χώρας. Για παράδειγμα, το γυναικείο ξυριστικό τριών λεπίδων Soleil και το ανδρικό ξυριστικό τεσσάρων λεπίδων Flex 4 είναι τα νούμερο ένα σε πωλήσεις στο είδος τους ξυριστικά προϊόντα στην πρώτη αγορά του κόσμου, την Αμερική. Προϊόντα που σχεδιάστηκαν και παράχθηκαν από Ελληνες. Και είμαστε υπερήφανοι να αποτελούμε ένα από αυτά τα μοναδικά ελληνικά προϊόντα που έχουν κατακτήσει την παγκόσμια αγορά», τονίζει ο κ. Γρατσίας.
Η γέννηση ενός γίγαντα
Η Βιολέξ ξεκινά το 1952 ως μία μικρή, οικογενειακή επιχείρηση της οικογένειας Πολίτη, παράγοντας ξυριστικές λεπίδες δύο αιχμών. Με την ξυριστική λεπίδα δύο αιχμών Astor, γρήγορα καθιερώνεται στην αγορά για την υψηλή ποιότητα των λεπίδων της και τις ανταγωνιστικές τιμές. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 η Astor έχει ήδη ξεπεράσει κορυφαίες διεθνείς εταιρείες και είναι η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα.
Το 1973, ο Σουηδός μηχανικός της Βιολέξ, Κένεθ Γκίλεστρομ, σχεδιάζει στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό μίας χρήσεως στον κόσμο, μία εφεύρεση που θ' αλλάξει τις ανθρώπινες συνήθειες ξυρίσματος εκατομμυρίων ανδρών και γυναικών παγκοσμίως, καθώς και την ιστορία του ξυρίσματος.
Ταυτοχρόνως, ο Αναστάσιος Πολίτης συνενώνει τις δυνάμεις της Βιολέξ με τον γαλλικό όμιλο BIC, που από τη μεριά του έχει κάνει μία αντίστοιχη επανάσταση με τον στυλό μίας χρήσεως BIC. Οι Ελληνες βάζουν την υψηλή τεχνογνωσία τους στην παραγωγή ξυριστικών λεπίδων και οι Γάλλοι, τη διεθνή ισχύ τους στην παγκόσμια αγορά.
Η Βιολέξ, παραμένοντας ελληνική εταιρεία μετονομάζεται σε BIC Violex και τo 1974 πλέον παράγει και κυκλοφορεί μόνο στην ελληνική αγορά το πρωτοποριακό ξυριστικό μίας χρήσεως. Το 1975 αυτή η «απλή» ελληνική ιδέα, μίας πλήρους ξυριστικής μηχανής στην τιμή της ξυριστικής λεπίδας, κυκλοφορεί διεθνώς και αλλάζει το ξύρισμα για πάντα, κατακτώντας την παγκόσμια αγορά.
Η Βιολέξ κατασκευάζει εργοστάσια παραγωγής ξυριστικών λεπίδων στη Γαλλία το 1976 και στη Βραζιλία το 1979 και εργοστάσιο ξυριστικών στην Αμερική, τα οποία λειτουργούν ακόμη και σήμερα. Οσο για τις μηχανές υψηλής τεχνολογίας που επανδρώνουν αυτά τα εργοστάσια και αυτές φτιάχνονται στην Ελλάδα από Ελληνες μηχανικούς.
Το 2000 η εταιρεία εξαγοράζεται από τον όμιλο BIC, αλλά η ίδια
εξακολουθεί να παραμένει μέχρι σήμερα μία αμιγώς ελληνική εταιρεία,
διοικούμενη από Ελληνες και παράγοντας ένα προϊόν 100% ελληνικό.
Δώδεκα χρόνια μετά, το δημιούργημα του Αναστάσιου Πολίτη αποτελεί το παγκόσμιο κέντρο ξυριστικών του ομίλου BIC, έχοντας 1.150 εργαζομένους και έδρα την Ανοιξη Αττικής, όπου σε έκταση 180 στρεμμάτων περικλείονται τρία τμήματα έρευνας και ανάπτυξης (85 άτομα) και τέσσερις παραγωγικές βιομηχανικές μονάδες ξυριστικών λεπίδων και ξυριστικών, που εξάγονται σε όλον τον κόσμο.
Γ. Ανδριώτης
Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ
No comments:
Post a Comment