Saturday, January 28, 2012

Cosco - ΟΛΠ: Όταν θέλουμε μπορούμε!

Πολλαπλά οφέλη φαίνεται να έχει για την ελληνική οικονομία η παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. στην κινεζική κρατικών συμφερόντων Cosco Pacific.

Οι Kινέζοι, όπως αποδεικνύεται, και αναπτυξιακά σχέδια έχουν και τον τρόπο να τα υλοποιούν. Οταν κέρδισε η Cosco το διεθνή διαγωνισμό παραχώρησης που είχε κάνει ο ΟΛΠ, το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά είχε μπει στη «μαύρη λίστα» των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, λόγω των πολύμηνων κινητοποιήσεων των εργαζομένων που δεν ήθελαν την παραχώρηση, όπως και το σύνολο σχεδόν της τότε αντιπολίτευσης.

Παρ' όλ' αυτά ο πρόεδρος του ομίλου Cosco, capt. Wei Jiafu, είχε δηλώσει ότι στόχος τους ήταν να κάνουν σύντομα το Πειραιά το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο στη Μεσόγειο.

Η Cosco ανέλαβε τον προβλήτα ΙΙ πριν από ενάμιση χρόνο και εφαρμόζει στο έπακρο το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων που είχε προγραμματίσει. Σήμερα η δυναμικότητα του προβλήτα φτάνει τα 2 εκατ. teu ετησίως και μέχρι τον Ιούνιο θα έχει φτάσει τα 2,6 εκατ. teu.

Το σύνολο της επένδυσης που θα πραγματοποιήσει η Cosco αναμένεται να φτάσει τα 650 εκατ. ευρώ μαζί με την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Ταυτόχρονα και ο ΟΛΠ, προκειμένου να αντέξει και τον ανταγωνισμό, επένδυσε περίπου 180 εκατ. ευρώ για να αναπτύξει τον προβλήτα Ι φτιάχνοντας ένα σταθμό δυναμικότητας ενός εκατ. teu ετησίως.

Ο εκσυγχρονισμός των δύο προβλητών αλλά και η εργασιακή ειρήνη που υπάρχει και στα δύο λιμάνια ανέδειξαν τον Πειραιά και πάλι ανάμεσα στα κορυφαία διαμετακομιστικά κέντρα της περιοχής ενώ οι προοπτικές για τα επόμενα χρόνια είναι ακόμα καλύτερες.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το σύνολο των χρηστών εκφράζεται με τα καλύτερα λόγια κυρίως για τις επιδόσεις που έχει η ΣΕΠ στην εξυπηρέτησή τους, αλλά και για τον προβλήτα του ΟΛΠ.

Το «μοντέλο» των παραχωρήσεων στα λιμάνια που προώθησε η κυβέρνηση της Ν.Δ. φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς και το να αναδειχθούμε ως ένα από τα μεγαλύτερα διαμετακομιστικά κέντρα φαίνεται εφικτό, ακόμα και εν μέσω μεγάλης κρίσης.

Η εξέλιξη αυτή θα αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο των logistics στη χώρα, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, ενώ θα ενισχύσει τη ναυπηγοεπισκευή και τις παραναυτιλιακές δραστηριότητες.

Υπό την προϋπόθεση βέβαια να αποφασίσει σύντομα η κυβέρνηση πως θα εκμεταλλευτεί τα ελληνικά λιμάνια, αλλά και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο που προς στιγμήν βρίσκεται στα αζήτητα.

Ωστε να μην περιμένουμε δεκαετίες να καταφέρει να φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά η σιδηροδρομική γραμμή από το Θριάσιο που θυμίζει πλέον το «Γεφύρι της Αρτας».

Αντώνης Τσιμπλάκης


Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname