Αύξηση 13,73% σημείωσαν τα κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν το λιμάνι του Πειραιά το 2011, φθάνοντας τα 936, έναντι 823 το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (ΟΛΠ) κ. Γ. Ανωμερίτης.
Το ίδιο διάστημα οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας άγγιξαν τις 2.515.191 από 1.864.657 το 2010, ενισχυμένες σε ποσοστό 34,89% και κατά 650.534 επιβάτες. Μεταξύ αυτών οι επι-αποβιβασθέντες επιβάτες στον Πειραιά (homeporting) ανήλθαν σε 454.387, σημειώνοντας άνοδο 6,63%, ενώ οι transit άγγιξαν τους 2.060.804, ενισχυμένοι κατά 43,26%. Σε διάστημα δεκαετίας (2002 - 2011) οι μεταβολές ανήλθαν για τους επιβάτες home σε 198% και για τις διελεύσεις transit σε 339%.
Αναφερόμενος στις επενδύσεις του ΟΛΠ σε υποδομές για την κρουαζιέρα, που ξεπερνούν σε προϋπολογισμό τα 420 εκατ. ευρώ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΛΠ επισήμανε ότι το 2011 εκσυγχρονίστηκε ο Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Α' (Αγίου Νικολάου), έκτασης πλέον 6.300 τ.μ., τον Απρίλιο του 2012 παραδίδεται ο νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Β' (Θεμιστοκλέους), έκτασης 5.200 τ.μ. και τον Μάιο του επόμενου έτους παραδίδεται ο νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Γ' (Μιαούλη), έκτασης 3.200 τ.μ. στον χώρο της πενταγωνικής αποθήκης της «Παγόδας». Παράλληλα τίθενται σε λειτουργία νέες πύλες ελέγχου, ταινιόδρομοι αποσκευών, οχήματα μεταφοράς επιβατών και αποσκευών, θέσεις στάθμευσης οχημάτων, πούλμαν, ταξί κ.λπ., τον ερχόμενο Μάιο παραδίδεται το νέο κρηπίδωμα «Μιαούλη» για δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, έκτασης πρόσθετων κρηπιδωμάτων 8.700 τ.μ., ενώ το 2012 ξεκινά το έργο της επέκτασης του νέου λιμένα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων για έξι νέες θέσεις πλοίων νέας γενιάς, καθώς ήδη ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες μελέτες και άδειες και το έργο θεωρείται ώριμο.
Σε ό,τι αφορά την πολιτική του Πειραιά, ο ΟΛΠ αποφάσισε να διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγιά του για τα έτη 2013, 2014, 2015 και 2016 (έτος ολοκλήρωσης υποδομών νέου λιμένα) με ετήσια αναπροσαρμογή μόνο κατά τον δείκτη τιμών καταναλωτή, χωρίς άλλες μεταβολές ή προσαυξήσεις. Επίσης καθιερώνεται τιμολόγιο μεγάλων πελατών, ειδικών εκπτώσεων από 5% έως 30%), σταθερών θέσεων πρόσδεσης για μεγάλους πελάτες, ενώ προβλέπονται θέσεις προαναγγελίας και προτεραιότητας στην προσέλευση και προσέγγιση και κοινό check-in στα τερματικά αεροδρόμιου-λιμένος.
Η διοίκηση του ΟΛΠ τονίζει την προτεραιότητα που δίνει ο Οργανισμός στην κρουαζιέρα, ως μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητές του, καθώς σύμφωνα με τις θέσεις ελλιμενισμού ο Πειραιάς υποστηρίζεται ότι παραμένει το μεγαλύτερο και τιμολογιακά κατά 30% φθηνότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου. Επίσης οι χώροι εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (passenger terminal) αυξάνονται από 5.900 τ.μ. σε 11.200 τ.μ. εντός του 2012.
Σχολιάζοντας προτάσεις για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, ο κ. Ανωμερίτης ήταν αρνητικός, σημειώνοντας ότι «ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν τον μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική» και συμπλήρωσε ότι «όπως αποδέχεται και ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιό του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2021, ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις, σε καμιά όμως περίπτωση στον Φαληρικό Ορμο».
Χριστίνα Πουτέτση
Το ίδιο διάστημα οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας άγγιξαν τις 2.515.191 από 1.864.657 το 2010, ενισχυμένες σε ποσοστό 34,89% και κατά 650.534 επιβάτες. Μεταξύ αυτών οι επι-αποβιβασθέντες επιβάτες στον Πειραιά (homeporting) ανήλθαν σε 454.387, σημειώνοντας άνοδο 6,63%, ενώ οι transit άγγιξαν τους 2.060.804, ενισχυμένοι κατά 43,26%. Σε διάστημα δεκαετίας (2002 - 2011) οι μεταβολές ανήλθαν για τους επιβάτες home σε 198% και για τις διελεύσεις transit σε 339%.
Αναφερόμενος στις επενδύσεις του ΟΛΠ σε υποδομές για την κρουαζιέρα, που ξεπερνούν σε προϋπολογισμό τα 420 εκατ. ευρώ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΛΠ επισήμανε ότι το 2011 εκσυγχρονίστηκε ο Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Α' (Αγίου Νικολάου), έκτασης πλέον 6.300 τ.μ., τον Απρίλιο του 2012 παραδίδεται ο νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Β' (Θεμιστοκλέους), έκτασης 5.200 τ.μ. και τον Μάιο του επόμενου έτους παραδίδεται ο νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Γ' (Μιαούλη), έκτασης 3.200 τ.μ. στον χώρο της πενταγωνικής αποθήκης της «Παγόδας». Παράλληλα τίθενται σε λειτουργία νέες πύλες ελέγχου, ταινιόδρομοι αποσκευών, οχήματα μεταφοράς επιβατών και αποσκευών, θέσεις στάθμευσης οχημάτων, πούλμαν, ταξί κ.λπ., τον ερχόμενο Μάιο παραδίδεται το νέο κρηπίδωμα «Μιαούλη» για δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, έκτασης πρόσθετων κρηπιδωμάτων 8.700 τ.μ., ενώ το 2012 ξεκινά το έργο της επέκτασης του νέου λιμένα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων για έξι νέες θέσεις πλοίων νέας γενιάς, καθώς ήδη ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες μελέτες και άδειες και το έργο θεωρείται ώριμο.
Σε ό,τι αφορά την πολιτική του Πειραιά, ο ΟΛΠ αποφάσισε να διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγιά του για τα έτη 2013, 2014, 2015 και 2016 (έτος ολοκλήρωσης υποδομών νέου λιμένα) με ετήσια αναπροσαρμογή μόνο κατά τον δείκτη τιμών καταναλωτή, χωρίς άλλες μεταβολές ή προσαυξήσεις. Επίσης καθιερώνεται τιμολόγιο μεγάλων πελατών, ειδικών εκπτώσεων από 5% έως 30%), σταθερών θέσεων πρόσδεσης για μεγάλους πελάτες, ενώ προβλέπονται θέσεις προαναγγελίας και προτεραιότητας στην προσέλευση και προσέγγιση και κοινό check-in στα τερματικά αεροδρόμιου-λιμένος.
Η διοίκηση του ΟΛΠ τονίζει την προτεραιότητα που δίνει ο Οργανισμός στην κρουαζιέρα, ως μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητές του, καθώς σύμφωνα με τις θέσεις ελλιμενισμού ο Πειραιάς υποστηρίζεται ότι παραμένει το μεγαλύτερο και τιμολογιακά κατά 30% φθηνότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου. Επίσης οι χώροι εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (passenger terminal) αυξάνονται από 5.900 τ.μ. σε 11.200 τ.μ. εντός του 2012.
Σχολιάζοντας προτάσεις για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, ο κ. Ανωμερίτης ήταν αρνητικός, σημειώνοντας ότι «ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν τον μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική» και συμπλήρωσε ότι «όπως αποδέχεται και ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιό του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2021, ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις, σε καμιά όμως περίπτωση στον Φαληρικό Ορμο».
Χριστίνα Πουτέτση
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
No comments:
Post a Comment