Σημαντική διάκριση πέτυχε ένας Έλληνας εκπαιδευτικός από τον Πειραιά, ο
Δημήτρης Ράμμος, στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό για Πρωτοπόρους
Εκπαιδευτικούς που φιλοξενήθηκε στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ «Συνεργάτες στη
Μάθηση 2012 της Microsoft».
Ο 33χρονος εκπαιδευτικός από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά κέρδισε τη δεύτερη αναπληρωματική θέση στην κατηγορία Knowledge Building για το πρότζεκτ «Διαδραστική Γεωμετρία», στο διαγωνισμό που έγινε στη Λισαβόνα.
Το project αυτό αποτελεί, όπως λέει στο newsbeast.gr, μια διαφοροποιημένη διδακτική προσέγγιση συγκεκριμένων εννοιών της γεωμετρίας.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες καλούνται να παρουσιάσουν τη θεωρία των εννοιών αυτών, δημιουργώντας και προβάλλοντας τραγούδια, βίντεο, εννοιολογικούς χάρτες και διαδραστικές παρουσιάσεις, αξιοποιώντας λύσεις και εργαλεία της τεχνολογίας.
Όπως αναφέρει μάλιστα, προετοιμάζεται για τη συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Φόρουμ «Συνεργάτες στη Μάθηση» της Microsoft, το οποίο θα πραγματοποιηθεί φέτος το Νοέμβριο στην Αθήνα.
- Πώς αποφασίσατε να συμμετάσχετε;
«Υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι διαγωνισμοί για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία όλων των βαθμίδων. Μέσα από αυτούς τους διαγωνισμούς τα παιδιά καλλιεργούν πολύ σημαντικές δεξιότητες αλλά και οι εκπαιδευτικοί βελτιώνονται σε μεγάλο βαθμό. Αυτό που μετράει, σε κάθε περίπτωση είναι η συμμετοχή και η προσπάθεια παραγωγής ενός πολύ καλού αποτελέσματος. Η τάξη μου, φέτος έχει πάρει μέρος σε σκακιστικούς και καλλιτεχνικούς αγώνες. Ακόμα, έλαβε μέρος και μια σημαντική διάκριση στο διαγωνισμό schoollab της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και του Βρετανικού Συμβουλίου. Γενικότερα, όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμμετέχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και διοργανώσεις διότι τα οφέλη για τα παιδιά είναι αναρίθμητα».
-Περιμένατε αυτή τη διάκριση;
«Ήξερα ότι έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Ο διαγωνισμός σαν βασικό κριτήριο αξιολόγησης είχε την αποτελεσματικότητα της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στα ίδια τα παιδιά. Το ζητούμενο, δηλαδή, ήταν να αποδειχθεί η παιδαγωγική ωφελιμότητα της χρήσης Νέων Τεχνολογιών μέσα από συγκεκριμένα μετρήσιμα στοιχεία. Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ, βλέποντας πόσο λειτούργησε η συνοχή της τάξης και πόσο ευρηματικά και εμπνευσμένα ήταν τα αποτελέσματα από τις δουλειές των παιδιών ένιωσα δικαιωμένος και εντυπωσιασμένος. Έτσι, ήρθε και η διάκριση στον Ελληνικό τελικό. Σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, η θέση της Διαδραστικής Γεωμετρίας ήταν μια ανέλπιστη έκπληξη για μένα. Έλαβα πολύ θετικά σχόλια από τους κριτές που επισκέφτηκαν το ελληνικό περίπτερο και αυτό με χαροποίησε ιδιαίτερα. Έρχονται στιγμές που η καλή προσπάθεια ανταμείβεται... Και μιλάω τόσο για τον εαυτό μου όσο και για τα παιδιά».
- Από εδώ και πέρα ποια θα είναι τα επόμενα βήματά σας;
«Παρόλες τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, ολοκληρώνεται μια πολύ δημιουργική και αποδοτική χρονιά. Η ευθύνη που έχουμε απέναντι στα παιδιά και τις οικογένειές τους είναι τεράστια. Θέλω να κλείσει όσο πιο ομαλά γίνεται η σχολική χρονιά και να αποχαιρετίσω για το Γυμνάσιο τα 20 παιδιά με τα οποία πετύχαμε τόσα πολλά. Αναφορικά με το διαγωνισμό θα προετοιμαστώ όσο καλύτερα γίνεται για το Παγκόσμιο Φόρουμ Πρωτοπόρων εκπαιδευτικών που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο στην Αθήνα. Θεωρώ τη συμμετοχή μου αυτή τεράστια προσωπική πρόκληση αλλά και ευθύνη απέναντι στη Microsoft Hellas, που με έχει βοηθήσει πάρα πολύ ως τώρα».
- Τι ετοιμάζετε για το Παγκόσμιο Φόρουμ του Νοέμβρη;
«Πρακτικά δεν ετοιμάζω κάτι καινούργιο γιατί ο διαγωνισμός αυτός έχει τρία επίπεδα, το εθνικό, το ευρωπαϊκό και το παγκόσμιο στα οποία συμμετέχουμε με το ίδιο project. Το μόνο που μπορεί, πρακτικά, να διαφοροποιηθεί είναι το στήσιμο του περιπτέρου και η παρουσίαση της δουλειάς στους κριτές. Έχοντας ήδη την εμπειρία του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού, σκοπεύω να κάνω κάποιες αλλαγές στον τρόπο παρουσίασης για να γίνει η ελληνική συμμετοχή ακόμα πιο πλήρης και ανταγωνιστική».
-Έχετε σκεφθεί να αφήσετε, μετά τη διάκριση, το εκπαιδευτικό κομμάτι και να ασχοληθείτε με την τεχνολογία;
«Παρά το γεγονός ότι τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την τεχνολογία και τα προϊόντα της είναι ανταγωνιστικότερα και με σαφώς καλύτερες προοπτικές, ομολογώ ότι η δουλειά μου, μου αρέσει πολύ και δε σκοπεύω να την αφήσω. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αντιπαρέλθει η εκπαιδευτική κοινότητα τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει στις μέρες μας και να ανακτήσει τη χαμένη της αίγλη».
Πηγή: Newsbeast
Ο 33χρονος εκπαιδευτικός από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά κέρδισε τη δεύτερη αναπληρωματική θέση στην κατηγορία Knowledge Building για το πρότζεκτ «Διαδραστική Γεωμετρία», στο διαγωνισμό που έγινε στη Λισαβόνα.
Το project αυτό αποτελεί, όπως λέει στο newsbeast.gr, μια διαφοροποιημένη διδακτική προσέγγιση συγκεκριμένων εννοιών της γεωμετρίας.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες καλούνται να παρουσιάσουν τη θεωρία των εννοιών αυτών, δημιουργώντας και προβάλλοντας τραγούδια, βίντεο, εννοιολογικούς χάρτες και διαδραστικές παρουσιάσεις, αξιοποιώντας λύσεις και εργαλεία της τεχνολογίας.
Όπως αναφέρει μάλιστα, προετοιμάζεται για τη συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Φόρουμ «Συνεργάτες στη Μάθηση» της Microsoft, το οποίο θα πραγματοποιηθεί φέτος το Νοέμβριο στην Αθήνα.
- Πώς αποφασίσατε να συμμετάσχετε;
«Υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι διαγωνισμοί για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία όλων των βαθμίδων. Μέσα από αυτούς τους διαγωνισμούς τα παιδιά καλλιεργούν πολύ σημαντικές δεξιότητες αλλά και οι εκπαιδευτικοί βελτιώνονται σε μεγάλο βαθμό. Αυτό που μετράει, σε κάθε περίπτωση είναι η συμμετοχή και η προσπάθεια παραγωγής ενός πολύ καλού αποτελέσματος. Η τάξη μου, φέτος έχει πάρει μέρος σε σκακιστικούς και καλλιτεχνικούς αγώνες. Ακόμα, έλαβε μέρος και μια σημαντική διάκριση στο διαγωνισμό schoollab της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και του Βρετανικού Συμβουλίου. Γενικότερα, όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμμετέχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και διοργανώσεις διότι τα οφέλη για τα παιδιά είναι αναρίθμητα».
-Περιμένατε αυτή τη διάκριση;
«Ήξερα ότι έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Ο διαγωνισμός σαν βασικό κριτήριο αξιολόγησης είχε την αποτελεσματικότητα της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στα ίδια τα παιδιά. Το ζητούμενο, δηλαδή, ήταν να αποδειχθεί η παιδαγωγική ωφελιμότητα της χρήσης Νέων Τεχνολογιών μέσα από συγκεκριμένα μετρήσιμα στοιχεία. Κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ, βλέποντας πόσο λειτούργησε η συνοχή της τάξης και πόσο ευρηματικά και εμπνευσμένα ήταν τα αποτελέσματα από τις δουλειές των παιδιών ένιωσα δικαιωμένος και εντυπωσιασμένος. Έτσι, ήρθε και η διάκριση στον Ελληνικό τελικό. Σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, η θέση της Διαδραστικής Γεωμετρίας ήταν μια ανέλπιστη έκπληξη για μένα. Έλαβα πολύ θετικά σχόλια από τους κριτές που επισκέφτηκαν το ελληνικό περίπτερο και αυτό με χαροποίησε ιδιαίτερα. Έρχονται στιγμές που η καλή προσπάθεια ανταμείβεται... Και μιλάω τόσο για τον εαυτό μου όσο και για τα παιδιά».
- Από εδώ και πέρα ποια θα είναι τα επόμενα βήματά σας;
«Παρόλες τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, ολοκληρώνεται μια πολύ δημιουργική και αποδοτική χρονιά. Η ευθύνη που έχουμε απέναντι στα παιδιά και τις οικογένειές τους είναι τεράστια. Θέλω να κλείσει όσο πιο ομαλά γίνεται η σχολική χρονιά και να αποχαιρετίσω για το Γυμνάσιο τα 20 παιδιά με τα οποία πετύχαμε τόσα πολλά. Αναφορικά με το διαγωνισμό θα προετοιμαστώ όσο καλύτερα γίνεται για το Παγκόσμιο Φόρουμ Πρωτοπόρων εκπαιδευτικών που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο στην Αθήνα. Θεωρώ τη συμμετοχή μου αυτή τεράστια προσωπική πρόκληση αλλά και ευθύνη απέναντι στη Microsoft Hellas, που με έχει βοηθήσει πάρα πολύ ως τώρα».
- Τι ετοιμάζετε για το Παγκόσμιο Φόρουμ του Νοέμβρη;
«Πρακτικά δεν ετοιμάζω κάτι καινούργιο γιατί ο διαγωνισμός αυτός έχει τρία επίπεδα, το εθνικό, το ευρωπαϊκό και το παγκόσμιο στα οποία συμμετέχουμε με το ίδιο project. Το μόνο που μπορεί, πρακτικά, να διαφοροποιηθεί είναι το στήσιμο του περιπτέρου και η παρουσίαση της δουλειάς στους κριτές. Έχοντας ήδη την εμπειρία του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού, σκοπεύω να κάνω κάποιες αλλαγές στον τρόπο παρουσίασης για να γίνει η ελληνική συμμετοχή ακόμα πιο πλήρης και ανταγωνιστική».
-Έχετε σκεφθεί να αφήσετε, μετά τη διάκριση, το εκπαιδευτικό κομμάτι και να ασχοληθείτε με την τεχνολογία;
«Παρά το γεγονός ότι τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την τεχνολογία και τα προϊόντα της είναι ανταγωνιστικότερα και με σαφώς καλύτερες προοπτικές, ομολογώ ότι η δουλειά μου, μου αρέσει πολύ και δε σκοπεύω να την αφήσω. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αντιπαρέλθει η εκπαιδευτική κοινότητα τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει στις μέρες μας και να ανακτήσει τη χαμένη της αίγλη».
Πηγή: Newsbeast
No comments:
Post a Comment