Ξεκινούν τη λειτουργία τους τα περιφερειακά Κέντρα Στήριξης Προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» (ΚΕΣΠΕΜ), όπως ανακοίνωσε η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος, Άννα Φραγκουδάκη.
Τα περιφερειακά ΚΕΣΠΕΜ θα λειτουργήσουν στον Ίασμο, την Οργάνη και τις Σάπες Ροδόπης, στο Δροσερό, τον Εχίνο και το Σέλερο Ξάνθης και στον Άβαντα του Έβρου.
Παράλληλα, ξεκίνησαν το καλοκαίρι, με την παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας σε μετεξεταστέους τα κεντρικά ΚΕΣΠΕΜ, σε Ξάνθη και Κομοτηνή.
Τα ΚΕΣΠΕΜ, που λειτουργούν για πρώτη χρονιά, προσφέρουν μαθήματα ελληνικής για παιδιά δημοτικού με ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά υλικά και μαθησιακά παιγνίδια, συμβουλευτική εκπαιδευτικού και επαγγελματικού προσανατολισμού για παιδιά γυμνασίου, τμήματα «φιλαναγνωσίας» για την εξοικείωση παιδιών και εφήβων στην ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων.
Επίσης, προσφέρουν δημιουργικές, πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, καθώς και μαθήματα ελληνικής γλώσσας προς ενήλικες της μειονότητας και μαθήματα τουρκικής γλώσσας προς εκπαιδευτικούς της πλειονότητας.
Εξάλλου, θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους τα τέσσερα κινητά ΚΕΣΠΕΜ. Πρόκειται για φορτηγάκια εξοπλισμένα λάπτοπ, παιδική βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικά παιγνίδια μάθησης, που θα φέρνουν στα παιδιά τη γνώση και την τεχνολογία στα παιδιά των μακρινών μειονοτικών χωριών.
Θα εφαρμοστεί πιλοτική επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε ορισμένα γυμνάσια Ξάνθης και Ροδόπης, όπου θα χρησιμοποιηθεί το νέο (εγκεκριμένο και εκτυπωμένο από τον ΟΕΔΒ) εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος στα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών, φυσικής, ιστορίας και λογοτεχνίας σε τάξεις με μικτό μαθητικό πληθυσμό.
Τον Ιούλιο 682 νήπια και μαθητές δημοτικού στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης προετοιμάστηκαν για την επόμενη τάξη παρακολουθώντας μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών και φυσικών επιστημών.
Τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο 186 μετεξεταστέοι μαθητές γυμνασίου και λυκείου και από τους τρεις νομούς της Θράκης παρακολούθησαν επαναληπτικά μαθήματα φιλολογικών, φυσικών επιστημών και μαθηματικών.
Πηγή: agelioforos.gr
No comments:
Post a Comment