Πέρυσι κέρδισαν βραβεία της Μαθηματικής Εταιρείας, κάτι που θέλουν να
επαναλάβουν. Ο Αργύρης Κουμτζής, μαθητής Λυκείου με προβλήματα όρασης,
και ο Ρ.Β., που φοιτά στο σχολείο των φυλακών ανηλίκων Αυλώνα, στέλνουν
μήνυμα ότι καμία δυσκολία δεν μπορεί να κάμψει την ανθρώπινη θέληση.
Είναι νέοι άνθρωποι, που αγωνίζονται για να κατακτήσουν τα όνειρά τους, κόντρα στις αντιξοότητες και τις συνθήκες. Πρόκειται για δύο μαθητές Λυκείου, οι οποίοι έναν χρόνο πριν βραβεύθηκαν από τη Μαθηματική Εταιρεία για τη διάκρισή τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό. Ο ένας νεαρός μαθητής υπερνικά τα προβλήματα όρασης και ο δεύτερος προσπαθεί να ανοίξει «παράθυρο» στο μέλλον, καθώς σήμερα είναι κρατούμενος στις φυλακές ανηλίκων Αυλώνα.
Μέσα από τις εξισώσεις της καθημερινότητας και τα γεωμετρικά σχήματα των κοινωνικών δομών, δύο νέοι άνθρωποι εκφράζουν την επιθυμία τους για ένα καλύτερο μέλλον. Συνήθως η δημοσιογραφική αναφορά περιορίζεται την ημέρα μιας βράβευσης όταν η είδηση της επιτυχίας είναι «φρέσκια». Πολύ περισσότερο ενδιαφέρον έχει όμως να μάθει κανείς τη συνέχεια...
Αργύρης Κουμτζής
Ο νεαρός Αργύρης Κουμτζής από το Γυμνάσιο Πεύκων Θεσσαλονίκης κέρδισε πέρσι τη διάκριση της Μαθηματικής Εταιρείας. Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά, αλλά ούτε και η τελευταία.
Η διάγνωση
Το πρόβλημα στην όρασή του εκδηλώθηκε από πολύ μικρή ηλικία και έως τα 2-2,5 χρόνια είχε εξελιχθεί. Η διάγνωση ήταν ατροφία του κεντρικού οπτικού νεύρου, με συνέπεια η δυνατότητα όρασης να είναι πολύ μικρή.
Στο σπίτι η οικογένεια φρόντισε να προμηθευτεί υπολογιστή με δυνατότητα φωνητικής υποστήριξης, ενώ βεβαίως αξιοποιήθηκε και η γλώσσα μπράιγ.
Από τα πρώτα χρόνια όμως ο Αργύρης έδειξε ότι έχει ιδιαίτερη έφεση στη γνώση και ιδίως στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Οπως εξηγούν οι γονείς του Σωτήρης και Διονυσία Κουμτζή, ο Αργύρης άρχισε να λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμούς ήδη από το δημοτικό.
«Από μικρός είχε έφεση σε Μαθηματικά και Φυσική. Στην πέμπτη τάξη διακρίθηκε με αριστείο εδώ στη Θεσσαλονίκη. Τον επόμενο χρόνο είπαν από το σχολείο να πάει κάποιος άλλος μαθητής. Ετσι ο Αργύρης δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό Μαθηματικών αλλά στον διαγωνισμό Φυσικής, όπου πήρε διάκριση. Αυτό συνεχίστηκε και στο Γυμνάσιο με βραβεία και στα δύο μαθήματα...».
Πέρυσι ως μαθητής της Γ' Γυμνασίου πια, πήρε το αργυρό μετάλλιο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μαθηματικών και ένα ακόμα αριστείο στη Φυσική.
Όσο για τα σχολικά μαθήματα ένα μονάχα 19 διαταράσσει την αλληλουχία στα 20άρια... Βεβαίως έχει λάβει μέρος και φέτος στον διαγωνισμό και περιμένει τα αποτελέσματα για την τελική φάση.
Το στοίχημα
«Μου αρέσει να λαμβάνω μέρος σε διαγωνισμούς. Είναι κάτι το φυσικό για εμένα καθώς μου αρέσει να αγωνίζομαι. Επίσης είναι συναρπαστικό το σκηνικό: να πας, να καθίσεις, να σκεφτείς και να προβληματιστείς. Είναι ένα στοίχημα με τον εαυτό μας», λέει ο ίδιος ο Αργύρης που προτιμά τη Φυσική και τη Γεωμετρία, ενώ θεωρεί την Αλγεβρα απλά ως αναγκαία για τα δύο άλλα... Ομως η ζωή του δεν τελειώνει στα μαθηματικά...
«Κάνω σκάκι εδώ και 10 χρόνια. Πέρυσι είχα λάβει μέρος στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα τυφλών ανδρών, ενώ κατατάχθηκα 11ος στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα τυφλών νέων -κάτω των 20 ετών- που έγινε το καλοκαίρι στη Ροδο», λέει και ξεδιπλώνει τα σχέδιά του: Συμμετοχή στους πανελλήνιους διαγωνισμούς και σκάκι...
«Μελλοντικά θα ήθελα να σπουδάσω Φυσική. Για εμένα δεν αποτελεί μάθημα, αλλά χόμπι. Παρακολουθώ σχετικά θέματα, αλλά διαβάζω και λογοτεχνικά βιβλία. Από την άλλη, προσπαθώ να συνδυάζω τις παρέες και τον ελεύθερο χρόνο μου»...
Η δίψα του για μάθηση δεν κλείνεται σε φυλακή
Σε μια άλλη άκρη της Ελλάδας βρίσκεται ο 22χρονος Ρ.Β., μαθητής της Β' Λυκείου. Φέτος είναι το τρίτο έτος που φοιτά στο σχολείο των φυλακών ανηλίκων Αυλώνα. Πέρυσι είχε φτάσει στους τελικούς και είχε διακριθεί στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας. Το ίδιο έχει γίνει και φέτος, καθώς πέρασε την πρώτη φάση και περιμένει τα αποτελέσματα για να διαπιστώσει εάν θα περάσει στους τελικούς.
«Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παιδί με καλό χαρακτήρα. Μαθητής του 18 και πάνω. Ομως δεν είναι μόνο τα Μαθηματικά στα οποία διακρίνεται, έχει κάνει και μεγάλη πρόοδο στη Γλώσσα. Όταν ήρθε δεν ήξερε καθόλου ελληνικά, καθώς είχε συλληφθεί στα σύνορα. Όμως κατάφερε να μάθει ελληνικά με πολλή δουλειά» λέει ο διευθυντής του σχολείου κ. Πέτρος Δαμιανός.
«Είναι φίλος με τη γνώση, του αρέσει να διαβάζει λογοτεχνία, έχει ταλέντο στη ζωγραφική, στα Μαθηματικά και το μπάσκετ. Επίσης διαθέτει ήθος. Θα διερωτάται κανείς πώς βρέθηκε εδώ. Οταν τον ρώτησα κάποτε, μου απάντησε: Για ένα ''όχι'' που δεν είπα όταν έπρεπε».
Ολα ξεκίνησαν πέρυσι, όταν ο καθηγητής διέκρινε ικανότητες σε έναν μαθητή και του υποσχέθηκε να τον στείλει στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας. Το σχολείο έγινε εξεταστικό κέντρο και έλαβαν μέρος 10-12 παιδιά. Τελικά οι τρεις προχώρησαν στο δεύτερο στάδιο και ανάμεσά τους ο Ρ.Β. Ηταν ο μόνος που πέρασε και στην επόμενη τελική φάση.
«Φέτος έγινε το ίδιο. Εχουμε και πάλι κάπου 10 παιδιά, όμως ανεξάρτητα από τη βράβευση είναι εκπληκτική η προσπάθεια και η προετοιμασία που κάνουν. Αυτή τη χρονιά προχώρησε στη δεύτερη φάση μόνον ο Ρ.Β. και τώρα περιμένει τη βαθμολογία για τον τελικό» λέει ο κ. Δαμιανός, ο οποίος καμαρώνει για την πλούσια βιβλιοθήκη με τους 2.500 τόμους που διαθέτει το σχολείο, ενώ πρόσφατα με την ενίσχυση φίλων διαμορφώνεται και ξενόγλωσση βιβλιοθήκη.
Όσο για τον Ρ.Β., ο καθηγητής του προσπαθεί να του εμφυσήσει ελπίδες για το μέλλον. «Είχαμε κάνει ένα πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους ζήτησα να γράψουν λίγες γραμμές. Εκείνος δεν έγραψε τίποτα. ''Δεν ξέρω κύριε εάν δικαιούμαι να έχω αιτήματα'' μου απάντησε. Ετσι έπρεπε να του εξηγήσω ότι εκτός από την ποινή, την οποία εκτίει, όλα τα υπόλοιπα ανθρώπινα δικαιώματα τα δικαιούται και πρέπει να τα διεκδικεί».
Πηγή: ΕΘΝΟΣ via δημιουργία ξανά
Είναι νέοι άνθρωποι, που αγωνίζονται για να κατακτήσουν τα όνειρά τους, κόντρα στις αντιξοότητες και τις συνθήκες. Πρόκειται για δύο μαθητές Λυκείου, οι οποίοι έναν χρόνο πριν βραβεύθηκαν από τη Μαθηματική Εταιρεία για τη διάκρισή τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό. Ο ένας νεαρός μαθητής υπερνικά τα προβλήματα όρασης και ο δεύτερος προσπαθεί να ανοίξει «παράθυρο» στο μέλλον, καθώς σήμερα είναι κρατούμενος στις φυλακές ανηλίκων Αυλώνα.
Μέσα από τις εξισώσεις της καθημερινότητας και τα γεωμετρικά σχήματα των κοινωνικών δομών, δύο νέοι άνθρωποι εκφράζουν την επιθυμία τους για ένα καλύτερο μέλλον. Συνήθως η δημοσιογραφική αναφορά περιορίζεται την ημέρα μιας βράβευσης όταν η είδηση της επιτυχίας είναι «φρέσκια». Πολύ περισσότερο ενδιαφέρον έχει όμως να μάθει κανείς τη συνέχεια...
Αργύρης Κουμτζής
Ο νεαρός Αργύρης Κουμτζής από το Γυμνάσιο Πεύκων Θεσσαλονίκης κέρδισε πέρσι τη διάκριση της Μαθηματικής Εταιρείας. Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά, αλλά ούτε και η τελευταία.
Η διάγνωση
Το πρόβλημα στην όρασή του εκδηλώθηκε από πολύ μικρή ηλικία και έως τα 2-2,5 χρόνια είχε εξελιχθεί. Η διάγνωση ήταν ατροφία του κεντρικού οπτικού νεύρου, με συνέπεια η δυνατότητα όρασης να είναι πολύ μικρή.
Στο σπίτι η οικογένεια φρόντισε να προμηθευτεί υπολογιστή με δυνατότητα φωνητικής υποστήριξης, ενώ βεβαίως αξιοποιήθηκε και η γλώσσα μπράιγ.
Από τα πρώτα χρόνια όμως ο Αργύρης έδειξε ότι έχει ιδιαίτερη έφεση στη γνώση και ιδίως στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Οπως εξηγούν οι γονείς του Σωτήρης και Διονυσία Κουμτζή, ο Αργύρης άρχισε να λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμούς ήδη από το δημοτικό.
«Από μικρός είχε έφεση σε Μαθηματικά και Φυσική. Στην πέμπτη τάξη διακρίθηκε με αριστείο εδώ στη Θεσσαλονίκη. Τον επόμενο χρόνο είπαν από το σχολείο να πάει κάποιος άλλος μαθητής. Ετσι ο Αργύρης δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό Μαθηματικών αλλά στον διαγωνισμό Φυσικής, όπου πήρε διάκριση. Αυτό συνεχίστηκε και στο Γυμνάσιο με βραβεία και στα δύο μαθήματα...».
Πέρυσι ως μαθητής της Γ' Γυμνασίου πια, πήρε το αργυρό μετάλλιο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μαθηματικών και ένα ακόμα αριστείο στη Φυσική.
Όσο για τα σχολικά μαθήματα ένα μονάχα 19 διαταράσσει την αλληλουχία στα 20άρια... Βεβαίως έχει λάβει μέρος και φέτος στον διαγωνισμό και περιμένει τα αποτελέσματα για την τελική φάση.
Το στοίχημα
«Μου αρέσει να λαμβάνω μέρος σε διαγωνισμούς. Είναι κάτι το φυσικό για εμένα καθώς μου αρέσει να αγωνίζομαι. Επίσης είναι συναρπαστικό το σκηνικό: να πας, να καθίσεις, να σκεφτείς και να προβληματιστείς. Είναι ένα στοίχημα με τον εαυτό μας», λέει ο ίδιος ο Αργύρης που προτιμά τη Φυσική και τη Γεωμετρία, ενώ θεωρεί την Αλγεβρα απλά ως αναγκαία για τα δύο άλλα... Ομως η ζωή του δεν τελειώνει στα μαθηματικά...
«Κάνω σκάκι εδώ και 10 χρόνια. Πέρυσι είχα λάβει μέρος στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα τυφλών ανδρών, ενώ κατατάχθηκα 11ος στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα τυφλών νέων -κάτω των 20 ετών- που έγινε το καλοκαίρι στη Ροδο», λέει και ξεδιπλώνει τα σχέδιά του: Συμμετοχή στους πανελλήνιους διαγωνισμούς και σκάκι...
«Μελλοντικά θα ήθελα να σπουδάσω Φυσική. Για εμένα δεν αποτελεί μάθημα, αλλά χόμπι. Παρακολουθώ σχετικά θέματα, αλλά διαβάζω και λογοτεχνικά βιβλία. Από την άλλη, προσπαθώ να συνδυάζω τις παρέες και τον ελεύθερο χρόνο μου»...
Ρ.Β., μαθητής Β' Λυκείου
Η δίψα του για μάθηση δεν κλείνεται σε φυλακή
Σε μια άλλη άκρη της Ελλάδας βρίσκεται ο 22χρονος Ρ.Β., μαθητής της Β' Λυκείου. Φέτος είναι το τρίτο έτος που φοιτά στο σχολείο των φυλακών ανηλίκων Αυλώνα. Πέρυσι είχε φτάσει στους τελικούς και είχε διακριθεί στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας. Το ίδιο έχει γίνει και φέτος, καθώς πέρασε την πρώτη φάση και περιμένει τα αποτελέσματα για να διαπιστώσει εάν θα περάσει στους τελικούς.
«Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παιδί με καλό χαρακτήρα. Μαθητής του 18 και πάνω. Ομως δεν είναι μόνο τα Μαθηματικά στα οποία διακρίνεται, έχει κάνει και μεγάλη πρόοδο στη Γλώσσα. Όταν ήρθε δεν ήξερε καθόλου ελληνικά, καθώς είχε συλληφθεί στα σύνορα. Όμως κατάφερε να μάθει ελληνικά με πολλή δουλειά» λέει ο διευθυντής του σχολείου κ. Πέτρος Δαμιανός.
«Είναι φίλος με τη γνώση, του αρέσει να διαβάζει λογοτεχνία, έχει ταλέντο στη ζωγραφική, στα Μαθηματικά και το μπάσκετ. Επίσης διαθέτει ήθος. Θα διερωτάται κανείς πώς βρέθηκε εδώ. Οταν τον ρώτησα κάποτε, μου απάντησε: Για ένα ''όχι'' που δεν είπα όταν έπρεπε».
Ολα ξεκίνησαν πέρυσι, όταν ο καθηγητής διέκρινε ικανότητες σε έναν μαθητή και του υποσχέθηκε να τον στείλει στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας. Το σχολείο έγινε εξεταστικό κέντρο και έλαβαν μέρος 10-12 παιδιά. Τελικά οι τρεις προχώρησαν στο δεύτερο στάδιο και ανάμεσά τους ο Ρ.Β. Ηταν ο μόνος που πέρασε και στην επόμενη τελική φάση.
«Φέτος έγινε το ίδιο. Εχουμε και πάλι κάπου 10 παιδιά, όμως ανεξάρτητα από τη βράβευση είναι εκπληκτική η προσπάθεια και η προετοιμασία που κάνουν. Αυτή τη χρονιά προχώρησε στη δεύτερη φάση μόνον ο Ρ.Β. και τώρα περιμένει τη βαθμολογία για τον τελικό» λέει ο κ. Δαμιανός, ο οποίος καμαρώνει για την πλούσια βιβλιοθήκη με τους 2.500 τόμους που διαθέτει το σχολείο, ενώ πρόσφατα με την ενίσχυση φίλων διαμορφώνεται και ξενόγλωσση βιβλιοθήκη.
Όσο για τον Ρ.Β., ο καθηγητής του προσπαθεί να του εμφυσήσει ελπίδες για το μέλλον. «Είχαμε κάνει ένα πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους ζήτησα να γράψουν λίγες γραμμές. Εκείνος δεν έγραψε τίποτα. ''Δεν ξέρω κύριε εάν δικαιούμαι να έχω αιτήματα'' μου απάντησε. Ετσι έπρεπε να του εξηγήσω ότι εκτός από την ποινή, την οποία εκτίει, όλα τα υπόλοιπα ανθρώπινα δικαιώματα τα δικαιούται και πρέπει να τα διεκδικεί».
Γιώργος Αποστολίδης
Πηγή: ΕΘΝΟΣ via δημιουργία ξανά
No comments:
Post a Comment