Ο Steve Gianakos στην ομαδική έκθεση:
Exquisite Corpses: Drawing and Disfiguration,
14 Μαρτίου - 9 Ιουλίου 2012.
Σε ένα συνεργατικό, βασισμένο στην τύχη παιχνίδι σχεδίου, γνωστό και ως το εξαίσιο πτώμα, οι σουρεαλιστές καλλιτέχνες υπέβαλαν το ανθρώπινο σώμα σε παραμορφώσεις και αντιπαραθέσεις που προέκυπταν από φανταστικές σύνθετες φιγούρες.
Η έκθεση εξετάζει πώς αυτή καθώς και άλλες σχετικές πρακτικές - στις οποίες το σώμα διαμελίζεται ή ανασυναρμολογείται, πρήζεται ή πολλαπλασιάζεται, συγκρατείται με προσθετικά στοιχεία ή συγχωνεύεται με τη φύση και τη μηχανή - επανεμφανίστηκαν στην τέχνη κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα μέχρι και σήμερα.
Καλλιτέχνες από τον Andre Masson και τον Joan Miro έως τη Louise Bourgeois και τον Robert Gober, τον Mark Manders και τον Nicola Tyson διαστρέβλωσαν και αποπροσανατόλισαν τις πιο οικείες μας αναφορές, παίζοντας μέχρι τέλους με προσωπικές, πολιτιστικές ή κοινωνικές ανησυχίες και επιθυμίες για ανατομίες χωρίς πρόθεση.
Αν η ιστορία της τέχνης αποκαλύπτει μία ατελείωτη ώθηση για να καταστήσει την ανθρώπινη φιγούρα ως σύμβολο πιθανής τελειότητας και ως ένα σύστημα πρωταρχικής οργάνωσης, αυτά τα έργα δείχνουν ότι οι καλλιτέχνες έχουν το ίδιο επίμονα οδηγηθεί στο να παραμορφώνουν το σώμα.
Οργάνωση: Samantha Friedman και Jodi Hauptman
Πηγή: AD Gallery Newsletter
*Ευχαριστούμε Κατερίνα Σ. για τις πληροφορίες!
Η έκθεση εξετάζει πώς αυτή καθώς και άλλες σχετικές πρακτικές - στις οποίες το σώμα διαμελίζεται ή ανασυναρμολογείται, πρήζεται ή πολλαπλασιάζεται, συγκρατείται με προσθετικά στοιχεία ή συγχωνεύεται με τη φύση και τη μηχανή - επανεμφανίστηκαν στην τέχνη κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα μέχρι και σήμερα.
Καλλιτέχνες από τον Andre Masson και τον Joan Miro έως τη Louise Bourgeois και τον Robert Gober, τον Mark Manders και τον Nicola Tyson διαστρέβλωσαν και αποπροσανατόλισαν τις πιο οικείες μας αναφορές, παίζοντας μέχρι τέλους με προσωπικές, πολιτιστικές ή κοινωνικές ανησυχίες και επιθυμίες για ανατομίες χωρίς πρόθεση.
Αν η ιστορία της τέχνης αποκαλύπτει μία ατελείωτη ώθηση για να καταστήσει την ανθρώπινη φιγούρα ως σύμβολο πιθανής τελειότητας και ως ένα σύστημα πρωταρχικής οργάνωσης, αυτά τα έργα δείχνουν ότι οι καλλιτέχνες έχουν το ίδιο επίμονα οδηγηθεί στο να παραμορφώνουν το σώμα.
Οργάνωση: Samantha Friedman και Jodi Hauptman
The Museum of Modern Art (MoMA)
11 West 53 Street,
New York, NY 10019
Πηγή: AD Gallery Newsletter
*Ευχαριστούμε Κατερίνα Σ. για τις πληροφορίες!
No comments:
Post a Comment